Saptamana trecuta am dat si eu o fuga pe la Olimpiadele Comunicarii. De remarcat efortul depus de organizatori... Sper sa nu fiu rautacios ... dar am si eu o curiozitate... Pentru ce se organizeaza un astfel de eveniment?
Undeva pe un blog am gasit urmatoarea explicatie: Olimpiadele Comunicarii este un proiect pentru performeri, asa ca si acest grup de discutii este o modalitate rapida si facila de comunicare intre actualii sau viitorii "performeri ai comunicarii".
Din pacate, am asistat la niste prezentari de la Proba de Relatii Publice, si desi apreciez efortul depus de tinerele echipe, ma intreb unde erau "profesionistii". Intr-o sala plina de "actuali si viitori performeri ai comunicarii" nu am inteles de ce juriul sau organizatorii nu au gasit timpul sa discutam si despre aceste campanii propuse de echipe. Cum putem sa pregatim viitorii comunicatori daca, noi specialistii, nu putem sa le atragem atentia unde au gresit sau sa ii laudam pentru acele propuneri viabile si corecte propuse pe baza cerintelor briefului. Intr-o viteza apropiata de cea a luminii, echipele se schimbau in fata auditoriului, isi prezentau lucrarile si dispareau ca un fum... Si ramane intrebare... A fost bine? A fost corect? Acest proiect ar fi "cumparat" de ApaNova, BRD, Tuborg, Ziua? Ideile respective ar putea atinge obiectivele propuse?
Si uite asa, tinerii prezenti au plecat sa studieze acasa, doar se aproprie sesiunea, convinsi ca acele proiecte sunt bune sau proaste, asta in functie de perceptia sau pregatirea fiecaruia, ca doar, nu-i asa, fiecare roman s-a nascut "performer al comunicarii".
Nu vreau sa fiu inteles gresit, tot respectul pentru echipa care a organizeazat evenimentul, insa vreau sa fac o mica sugestie: incercati sa-l faceti si educativ nu doar decorativ.
Undeva pe un blog am gasit urmatoarea explicatie: Olimpiadele Comunicarii este un proiect pentru performeri, asa ca si acest grup de discutii este o modalitate rapida si facila de comunicare intre actualii sau viitorii "performeri ai comunicarii".
Din pacate, am asistat la niste prezentari de la Proba de Relatii Publice, si desi apreciez efortul depus de tinerele echipe, ma intreb unde erau "profesionistii". Intr-o sala plina de "actuali si viitori performeri ai comunicarii" nu am inteles de ce juriul sau organizatorii nu au gasit timpul sa discutam si despre aceste campanii propuse de echipe. Cum putem sa pregatim viitorii comunicatori daca, noi specialistii, nu putem sa le atragem atentia unde au gresit sau sa ii laudam pentru acele propuneri viabile si corecte propuse pe baza cerintelor briefului. Intr-o viteza apropiata de cea a luminii, echipele se schimbau in fata auditoriului, isi prezentau lucrarile si dispareau ca un fum... Si ramane intrebare... A fost bine? A fost corect? Acest proiect ar fi "cumparat" de ApaNova, BRD, Tuborg, Ziua? Ideile respective ar putea atinge obiectivele propuse?
Si uite asa, tinerii prezenti au plecat sa studieze acasa, doar se aproprie sesiunea, convinsi ca acele proiecte sunt bune sau proaste, asta in functie de perceptia sau pregatirea fiecaruia, ca doar, nu-i asa, fiecare roman s-a nascut "performer al comunicarii".
Nu vreau sa fiu inteles gresit, tot respectul pentru echipa care a organizeazat evenimentul, insa vreau sa fac o mica sugestie: incercati sa-l faceti si educativ nu doar decorativ.
1 comment:
Am fost si eu pe-acolo. Asa ca recunosc scena.
Da, laudabil efortul.
Tinerii aceia n-au nicio vina.
Ei au venit cu inima deschisa, dornici sa-si arate abilitatile, si sperand - de ce nu? - ca o sa-i observe cineva si o sa le dea o sansa la o cariera in acest domeniu.
Problema porneste insa - si poate e specifica noua, romanilor - de la sistemul de invatamant. Inca pur teoretic, chiar si la nivel universitar.
Saracilor studenti li se baga cu forta pe gat zeci de teorii, sunt penalizati ca nu stiu sa reproduca definitii si sunt aruncati cu capul inainte in astfel de concursuri si punctati cu o nota de trecere la examen pentru ca au avut curajul sa se incumete la o aplicatie.
Din pacate, aceasta aplicatie de tipul Olimpiadele Comunicarii, le poate face si mai mult rau. Pentru ca tinerii nostri pleaca cu impresia ca, gata, sunt niste profesionisti, au in fata un viitor stralucit.
Si, mai tarziu, dupa ce ies de pe bancile scolii, se lovesc dur cu capul de prag. Realitatea nu e chiar asa ca la Olimpiade.
Ei nu au nici o vina.
De vina suntem noi, profesionistii, carora ne place sa ne vedem printre organizatori si sa punctam la CSR, dar nu ne mai obosim sa luam de maneca saracul tanar plin de vise sa sa-l zguduim putin explicandu-i cum sta de fapt treaba.
Mai ales la nivel de buget.
Un exemplu, chiar de la Olimpiadele Comunicarii: tinerii nostri sunt fericiti sa ne spuna ca s-au incadrat in bugetul companiei, scriind negru pe alb in dreptul organizarii conferintei de presa 300 de euro.
Vin si pun o intrebare retorica profesionistilor: cate conferinte s-au organizat cu 300 de euro?
Post a Comment