Wednesday, June 6, 2007

De ce PR-Mania-in-Romania?


In 1996 am introdus in vocabularul meu acest termen - PR. Tin minte ca tot pe atunci, cei cativa initiati, in marea lor majoritate proveniti din randul jurnalistilor, incercau sa puna bazele unei noi profesii in Romania.
Cateva carti aduse din strainatate, erau copiate si recopiate cu frenezie de cei cativa invatacei. Pe atunci incercam sa aflam ce este o analiza SWOT, sa inteleagem care este diferenta intre obiectivele de marketing si cele de comunicare, sa propunem strategii care sa duca la o constructie de imagine pentru "subiectul" nostru.
Si am ajuns in 2007... Acum avem facultati de stat si particulare, seminarii, congrese, olimpiade ... si zeci sau sute de mii de "specialisti" in comunicare.
Am invatat, si sincer sper ca nu gresit, ca omul de comunicare este o umbra in spatele persoanei sau institutiei pentru care lucreaza. Constat, cu tristete, ca tot mai multi "oameni de comunicare" devin tot mai vocali in promovarea propriei persoane. De multe ori citesc sau aud ca X sau Z au dezvoltat o campanie de succes pentru W, dar din pacate nu stiu cine este acel W, desi sunt un consumator al "pietei de comunicare" demn de luat in seama. Am folosit termenul de "piata de comunicare" pentru ca nu ma refer doar la media.
Deci ce este PR-ul, moda, manie sau profesie?

No comments: